הורים לבוגרי מיכא"ל כותבים

"ראיתי את בתי מתחזקת בהישגיה הלימודיים"

"ליוויתי את תהליך השינוי שחל בבתי לאורך תקופת לימודיה במיכא"ל, וראיתי אותה מתחזקת בהישגיה הלימודיים, במיומנויות למידה חדשות ובהכנה לחיים  קבלת החלטות, תכנון וניהול זמן וכו'.

אני יודעת מהורים רבים אחרים, על השינוי הדרמטי שחל בילדיהם בעקבות מיכא"ל. הן מהורים שילדיהם היו מעולים, ובעקבות מיכא"ל הישגיהם השתפרו לאין ערוך, והן מהורים שילדיהם סבלו ממוגבלויות שונות כגון דיסלקציה ועוד, שמיכא"ל עזר להם באופן ששום עזרה מקצועית אחרת לא תרמה להם."

 עליזה בן איש, אמה של רינת – בוגרת מיכא"ל מכפר הנוער ויצ"ו – כפר העמק בטקס פתיחת תוכנית מיכא"ל.

 

"קורס "פוקח עיניים". הנוער שלנו צועד בראש זקוף קדימה"
"'אין ספק שבתי עברה תהליך משמעותי וערכי עבורה ועבור הסובבים אותה. חל בה שינוי ענק שמתחיל בשיפור יכולות אישיות ומשליך על דברים נוספים כמו: "קריאה" טובה יותר של מצבים, חשיבה חיובית, תכנון זמן, למידה אינטנסיבית בעלת משמעות, הסתכלות על משימות קשות כאפשריות, וש"אין גבולות" לכוח הרצון.

פרויקט זה מעמיד את האדם במרכז ובעצם "משפר" אותו לאין ערוך. כתוצאה מכך החברה מקבלת בחזרה אדם בעל שיקול דעת טוב יותר, אחראי יותר, בעל יכולת טובה יותר בקבלת החלטות, מתמיד ודבק במשימה ובעל ידע בתחומים נוספים. הפרוייקט בעצם "פוקח את העיניים" לתלמידים "לראות" מקרוב נושאים שונים, נותן להם לטעום ולהרגיש, מחזק אותם בשיפור יכולות כמו זיכרון ומהירות קריאה, ופשוט אין מילים לתאר את החשיבות האדירה של מיכא"ל. לפרוייקט הנפלא הזה יש את היכולת לתת לנוער שלנו לצעוד בראש זקוף קדימה. ממיכא"ל יוצאים אנשים שהמושג "אי אפשר" יכול להימחק מהלקסיקון שלהם. האם לא כאלה אנשים היינו רוצים לראות מנהיגים את המדינה בהמשך הדרך? מיכא"ל נותן את הכלים לכך, כלים שנשארים אתך לכל אורך הדרך, שהופכים להיות דרך חיים עבורך וסוללים אפשרויות ללא גבול."

אידה דהן, אמה של נירית – בוגרת מיכא"ל מתיכון מור מטרו ווסט, רעננה

"הקורס נתן לבני מימד של גדילה רוחנית"

"קורס מיכא"ל תרם רבות לבני, מעבר ליכולות ולתובנות של הבן שלי לחיים בכלל וללימודים. הקורס נתן לו מימד נוסף של התפתחות וגדילה רוחנית. זהו שלב נוסף שבני עלה בחיים, הוא הפך להיות אדם "חזק" יותר ובעל שאיפות גדולות יותר. הקורס הקנה לו ביטחון רב, ואף שלווה, כמו גם יכולת פתיחות והיחשפות לחיים, קבלת דברים בחיים ובלימודים בצורה שונה: מתפתחת ובוגרת יותר. הקורס פתח בפניו צימאון מסוים, רצון ללמוד יותר טוב, להיות אדם טוב יותר, לאהוב את עצמו יותר, להאמין בעצמו וביכולות שלו, לרצות עוד, לשאוף להגיע רחוק ולהאמין שאם אתה מסוגל לחלום, אתה יכול להגיע. 

ש לציין שההתפתחות של בני השפיעה גם על בני הבית והאנשים הקרובים לו, ובמיוחד עליי.  אני שמחה שהבן שלי עבר את הקורס הזה ואני בטוחה שהוא הפיק את המירב מהקורס וזה ילווה אותו לכל החיים. 
אני מודה לכל המדריכים שליוו אותו בדרכו זו בחיים." 

 סימונה שושן, אמו של רפאל – בוגר מיכא"ל מהגימנסיה ע"ש קררי, ראשון לציון

לקריאת מכתבם של אילת ושגיא הרנוף מת"א, לחצו כאן.